Teisipäeval oli kaks tundi matemaatika ja inimeseõpetus.
Matemaatikas arvutused rahadega ja inimeseõpetuse tunnis teemaks sünnipäev.
Matemaatika tunnis püüdsin hoida tempot, pakkuda õpilastele erinevaid ülesandeid ning mängulisi tegevusi. Tunni alguses peast arvtuamise ülesanne. Mäng, mille abil harjutati arvurida sajani. Rahadega arvutamise ülesannete puhul kasutasin õpiku ja töövihiku abi.
Tunni lõpus mänguline ülesanne - trisp-traps-trull. Mäng muutis lapsed väga kriglikuks - kõik soovivad võita.
Inimeseõpetuse tunnis ma ei suutnud hoida tempot, mis on olnud praktika esimeste nädalate märksõnaks. Tagant järgi oleksin teinud kõik teisiti. Kolmekümne õpilasega ei ole mõistlik teha kaks rühmatööd järjest. Järjest peaksid olema erineva iseloomuga ülesanded: suuline, kirjalik, kuulamisülesanne, rühmatööd.
Kaks suurt viga - tegin kaks rühmatööd järjest ning soovisin, et kõik lapsed saaksid väljendada oma mõtteid, aga 30-ne õpilase puhul võtab see kaua aega. Laste kuulamisvõime ei ole samal tasemel täiskavantuega. Üsna kiiresti hakatakse nihelema, lobisema jne. Kulub aega korra taastamiseks. Siit tunnist oli õppida neid asju, mida enam kunagi ei tohiks korrata.
Kolmapäeval jätkus praktika nelja tunni andmisega. Alustuseks kaks korda 45 min käsitööõpetust. Jätkasime eelmisel nädalal alustatud tibude tegemisega. Kõigil valmisid lõngast pallikesed, õpilased said keskenduda tibu kujundamisele: silmad, nokk, jalad ja sulgedest tiivad.
Raske on hoida ühtsalt rütmi. Palju oli sellel korral individuaalset õpetamist, mis võttis kaua aega. Sain korraga tegeleda ühe õpilasega, aga need, kes samal vajasid ka abi - kippusid tegelema kõrvaliste asjadega. Peab mõtlema detailsemalt läbi, kuidas ühiselt tööd organiseerida. Õpetajat peab jätkuma kõigi jaoks.
Teise tunni lõpuks said kõigil tibud valmis ja kes soovis, neil ka lausa kaks tibu. Järgmisel nädalal teemaks jõuluehted. Teeme ingleid ja paberist kaunistusi.
Eesti keele ja matemaatika tunnis tundsin end juba päris hästi. Suutsin hoida tempot, vaheldusrikkad tegevused. Lugemispala, sellest kasvas välja grammatika osa. Matemaatikas tekstülesanded. Planeerisin tundi natuke liiga palju, kõike ei jõudnud teha. Veel ei oska arvestada, kui kaua võtab midagi aega. Kogesin, et ühes tunnis ei jaksa õpilased järjest teha üle kolme tekstülesande. Vahepeal on vaja aju ja kätt puhata. Arvestades õpilaste erinevat taset, planeerisin erineva raskusastmega ja veidi rohkem tekstülesandeid. Kiiremad said proovida lahendada raskemaid ülesandeid.
Kolmapäev selja taga ning ees ootamas, minu jaoks, koolinädala viimane päev - neljapäev. Kavas eesti keel ja kehaline kasvatus.
Eesti keeles võtsime uue lugemispala ning uue silbitamise reegli. Selle kinnistamiseks harjutused, ülesanded töövihikust ning tunni lõpus kokkuvõttev ülesanne.
Kehaline kasvatus. Pean tunnistama, et 30-ne tüdruku ohjeldamine võimlas on paras katsumus. Planeerisin mängida põhiosas rahvastepalli, enne seda soojendus ja juurdeviivad harjutused. Soojendus on tunnis oluline osa, aga 9-aastasi tüdrukuid selle vajalikkuses veenda on raske. Pärast soojendust palliga harjutused. Treenime palli viskamist ja püüdimist, mis on rahvastepalli mängimisel vajalikud. Rahvastepalli reeglite seletamine venis väga pikaks. Kogu selle tunni vältel oli raskusi tähelepanu haaramise ja hoidmisega.
Me ei jõudnudki tunni jooksul põhimänguni. Loen seda tundi ebaõnnestunuks.
Neljapäeval käisime ka veel majast väljas - Tallinna Keskraamatukogus. Seal oli väike jõuluteemaline näitus, mida õpilased said vaadata. Lisaks näituse vaatamisele, oli plaanis ka valmistada jõuluhälli. Seda tehti käepärastest vahenditest: tualettpaberirulli papist, vaja läks veel liimi, tavalist paberit, kääre, pliiatseid. Umbes pooleteist tunni jooksul valmisid inglid, Maarja, Joosep ja häll, kus lamas Jeesus.
Nii lõppeski minu jaoks see mitmekesine koolinädal.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar